Most přes Bečvu

Spojení mezi městem na pravém břehu Bečvy a usedlostmi vznikajícími na levém břehu řeky (a dále směrem na Zbrašov) obstarával po staletí dřevěný most. V letech 1904–1905 byl vystavěn secesní železobetonový most. Nejprve postaven poněkud výše most prozatimní a pak teprv rozbourán most starý, na jehož místě má se vypínati most nový, moderní. Práce postupovala dosti rychle, poněvadž dělníků bylo velmi mnoho a též tři parní stroje pracovaly, čerpajíce dílem vodu, dílem zarážejíce kůly do země.“ Železobetonový most byl dílem firmy Karel Herzán & Ludvík Uhlíř, kolaudace se konala 19. prosince 1905.…

Spojení mezi městem na pravém břehu Bečvy a usedlostmi vznikajícími na levém břehu řeky (a dále směrem na Zbrašov) obstarával po staletí dřevěný most. V letech 1904–1905 byl vystavěn secesní železobetonový most. Nejprve postaven poněkud výše most prozatimní a pak teprv rozbourán most starý, na jehož místě má se vypínati most nový, moderní. Práce postupovala dosti rychle, poněvadž dělníků bylo velmi mnoho a též tři parní stroje pracovaly, čerpajíce dílem vodu, dílem zarážejíce kůly do země.“ Železobetonový most byl dílem firmy Karel Herzán & Ludvík Uhlíř, kolaudace se konala 19. prosince 1905. Most se stal často zachycovanou ozdobou Hranic. Zničen byl na konci druhé světové války, kdy jej 7. května 1945 vyhodila do povětří ustupující nacistická vojska. Poté zajišťovala dopravu krátce pontonová lávka, v únoru 1946 již fungoval dřevěný most, který byl v provozu až do roku 1960. S výstavbou betonového mostu podle projektu Státního ústavu dopravního projektování v Brně (Ing. Vaňous) se začalo v lednu 1958, most byl otevřen 8. května 1960. V roce 2009 byl zchátralý most rekonstruován a betonové sloupky zábradlí byly nahrazeny zeleným zábradlím.


Most přes Bečvu

Most přes Bečvu

Související cíle:

Kostel Stětí sv. Jana Křtitele

Kostel Stětí sv. Jana Křtitele

Synagoga

Synagoga

Stará radnice

Stará radnice

Zámek

Zámek

Vojenské ústavy

Vojenské ústavy

Kostelíček

Kostelíček